onsdag 6 maj 2009

Djuren

Tänkte berätta lite om det jag sysslar med. Jag är ett sk jourhem för katter & hundar som behöver en hjälpande hand på vägen till ett nytt hem.
För tillfället så har jag stopp på hundar pga att jag nu har 2 egna.
Katterna kommer och går,lämnar många minnen:)
Men dom vi har kvar tänkte jag beskriva lite.

Tiger : Vit,döv hankatt. Trotsig & busig,togs in pga hotad avlivning
Gustav: Skogskatt, mysig katt. Togs in pga vanvård
Pepsi : Mattes tös:) Tog in för vi ville ha henne helt enkelt
Axel: Pepsis son, skadad vid förlossningen,så han växer inte som han ska.Därför är han kvar
Foxie: En go katt,men bitchig *S*. Tog över henne efter en vän som hade allergi
Gubben: Main Coon, just nu rakad. Togs in pga kraftig vanvård
Hugo: Underbar hankatt, togs in för han var hemlös, utkastad....
Archmed: Liten röd hankatt, togs in för vi ville det
Siwan: Underbar honkatt som behövde ett nytt hem,skulle omplaceras, men Mats vill inte skiljas från henne.

Så, det var den högen det *S* Älskar varje djur lika mycket, och dom är våra familjemedlemmar.
Dom jag har/jobbat aktivt med är:
Rädda katten
Djurskyddet , Landskrona
Djurskyddet, Helsingborg
Och kks....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar